Om Föreningspizzan / Klasspizzan!

Jag är en ”föreningspappa” som älskat idrott och sport under hela mitt liv. Grunden till Föreningspizzan började med att min dotter behövde samla in pengar till sitt lag för att åka på cup. Just vid den tiden så hade det sålts oerhört mycket av det vanliga utbudet i vår hemstad, så vi var i vår förening tvungna att hitta nåt nytt.

Jag hade tidigare hjälpt igång ett lokalt företag som tillverkade fantastiskt goda pizzabottnar. Under ett föräldramöte med laget tillagade jag dessa bottnar och samtliga spelare och föräldrar fick provsmaka. Alla blev överens om att detta var en bra produkt  att försöka sälja till förmån för laget.

Succén lät inte vänta på sig! Efter att ha sålt otroliga 2 100 stycken pizzabottnar på en vecka så blev efterspelet desto bättre. Redan en månad efter första försäljningen så ville kunderna ha mer!

Förhoppningen blev att hitta en ny produkt som inte konkurrerar mellan föreningar inom samma stad, och som går att erbjuda till samma kunder återkommande under en och samma säsong. Och det är precis vad Föreningspizzan är!

Sedan dess har olika föreningar/skolklasser i landet kontaktats för att se om det finns intresse att kunna få hjälpa fler med att förbättra sin ekonomi och responsen har varit fantastisk.

Målet med Föreningspizzan är att kunna hjälpa så många föreningar/skolklasser som möjligt att tjäna pengar, men samtidigt erbjuda en lättsåld produkt som blir en positiv ”snackis” bland medlemmar och föräldrar.

- För ett rikare och godare föreningsliv, nu kör vi!

Mathias

Jag förstår