Om Föreningspizzan

Vi är två ”föreningspappor” som utövat idrott och sport under hela våra liv. Grunden till Föreningspizzan började med att våra döttrar behövde samla in pengar till sitt lag för att åka på cup. Just vid den tiden så hade det sålts oerhört mycket av det vanliga utbudet i vår hemstad, så vi var tvungna att hitta nåt nytt.

Mathias hade tidigare hjälpt igång ett lokalt företag som tillverkade fantastiskt goda pizzabottnar.

Under ett föräldramöte med laget tillagades dessa bottnar och samtliga spelare och föräldrar fick provsmaka. Alla blev överens om att detta var en bra produkt och att försöka sälja detta till förmån för laget.

Succén lät inte vänta på sig! Efter att ha sålt otroliga 2 100 stycken pizzabottnar på en vecka så blev efterspelet desto bättre.

Redan en månad efter första försäljningen så ville våra kunder ha mer!

Vi hade förhoppning om att hitta en ny produkt som inte konkurrerar mellan föreningar inom samma stad, och som går att erbjuda till samma kunder återkommande under en och samma säsong.

Och det är precis vad vi hittat!

Sedan dess har vi kontaktat olika föreningar i landet för att se om det finns intresse att kunna få hjälpa fler med att förbättra sin ekonomi och responsen har varit fantastisk.

Vårt mål är att kunna hjälpa så många föreningar som möjligt att tjäna pengar, men samtidigt erbjuda en lättsåld produkt som blir en positiv ”snackis” bland medlemmar och föräldrar.

- För ett rikare och goda föreningsliv, nu kör vi!

Mathias och Peder

Jag förstår